Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/moname/domains/monameshkin.com/public_html/wp-content/themes/enfold/config-templatebuilder/avia-shortcodes/helper-masonry.php on line 322

نام پروژه     :   ویلای شماره1

آدرس         :   شهرک پایتخت- کلارآباد- مازندران

کارفرما       :  آقایان رجب زاده واسماعیلی

طراح         : مهندس مونا مشکین مهر

تاریخ اجرا    :      1388

نوع پروژه    :  مسکونی ، تفریحی

مساحت سایت پروژه :  375 مترمربع

مساحت ساخته شده   :  240 مترمربع

مشخصات پروژه

خواسته کارفرما ایجاد 3 ویلای نمونه برای شهرک مسکونی پایتخت، در شهرکلارآباد  بود. اولین تیپ ویلا برای قطعه   C6 طراحی و اجرا شد . این پروژه زمانی به طراح واگذار شد که اسکلت بنا ، طبق نقشه قبلی اجرا شده بود اما کارفرما از نما و طرح تیغه بندی داخلی رضایت  نداشت. با توجه به محدودیت هایی از قبیل ستون گذاری و جانمایی پله ، سعی شد فضاهای مناسب تری در پروژه طراحی شود.

پیشنهاد طراح ، ایجاد یک بنای دو طبقه بود که برای تامین دید مناسب تر به محوطه ،روی سکویی به  ارتفاع 1متر از سطح زمین قرار گرفته است . طبقه همکف شامل فضاهای پذیرایی و آشپزخانه و یک اتاق با حمام مستقل برای مهمان است و طبقه اول شامل یک اتاق نشیمن خصوصی با دسترسی به بالکن و یک بار نوشیدنی ، اتاق خواب والدین و دو اتاق برای فرزندان می باشد.همچنین دو تراس با دید شمال (سمت دریا ) در این طبقه قرار گرفته است.

برای نما سازی ، از مصالح طبیعی نظیر سنگ لاشه قهوه ای در ازاره ها ی سکوی پایین استفاده  شد . همچنین آجرنارنجی- قرمز در ترکیب با نرده های چوبی و سقف شیبدار سفالی سرخ، حس و حال فضاهای روستایی را منتقل میکنند. همچنین به دلیل ترکیب آجر با سیمان سفید رنگ، هم تنوع در نما به وجود آمد و هم در زمان و هزینه های اجرای نما صرفه جویی شد. در نهایت قرار شد برای نماسازی باقی ویلاهای شهرک  از همین  مصالح استفاده گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید